Konverteringsoptimering är processen att förbättra en webbplats, en mobilapp eller någon annan digital plattform för att öka antalet besökare och få de att ta beslut som ni vill, såsom att köpa en produkt, registrera sig för en tjänst, prenumerera på nyhetsbrev eller fylla i ett formulär.
Vi använder strategier som A/B-testning, användarundersökningar och dataanalys för att kontinuerligt optimera plattformen och maximera konverteringarna över tid.
Förbättra konverteringsfrekvensen kan du maximera avkastningen på dina marknadsförings- och reklaminvesteringar.
Konverteringsoptimering innebär ofta att förbättra användarupplevelsen på din webbplats eller mobilapp, vilket kan leda till nöjdare besökare och ökad lojalitet till din varumärkesupplevelse.
Genom att öka konverteringsfrekvensen minskar du den genomsnittliga kostnaden per kundförvärv, eftersom du får fler konverteringar från samma marknadsföringsinsats.
Vi använder tekniker som A/B-testning och analys av användarbeteende kan du få djupare insikter i din målgrupps preferenser och beteenden, vilket kan hjälpa dig att skräddarsy din marknadsföring och produktutveckling för att bättre passa deras behov.
Innan vi börjar med konverteringsoptimering CRO skaffar vi en förståelse om din målgrupp!
Vi fastställer dina mål om vilka åtgärder du vill at dina besökare ska ta på din webbplats eller mobilapp.
Vi utvärderar din nuvarande webbplats eller mobilapp för att identifiera områden där konverteringsoptimering kan förbättras.
Vi använder webbanalysverktyg för att samla in data om besökarbeteende, konverteringsfrekvenser och avhoppsfrekvenser.
Vi identifierar de punkter på din webbplats eller i din köpprocess där besökare vanligtvis avbryter eller inte fullföljer önskade åtgärder.
Detta kan vara långsamma laddningstider, komplicerade formulär eller bristande förtroendeindikatorer.
💥
Vi skapar olika variationer av de element du vill optimera, till exempel, designförändringar, ändringar i kopia, förenklade formulär osv,
en annan CTA-knappfärg, ändrad rubriktext eller en förbättrad layout.
Vi använder A/B-testning eller multivariata tester för att jämföra prestandan hos dessa olika variationer.
Implementera de förändringar som visade sig vara mest framgångsrika i dina tester.
Vi fortsätter övervaka prestanda och samla in feedback från användare för att fortsätta förbättra och optimera
KONTAKTA OSS